شنبه , اردیبهشت ۲۲ ۱۴۰۳
خانه / گوشی های موبایل / آیفون / نحوه بازیابی عکس های حذف شده از آیفون خود و موارد دیگر
photo recovery in iPhone
photo recovery in iPhone

نحوه بازیابی عکس های حذف شده از آیفون خود و موارد دیگر

عکس ها یکی از ساده ترین مواردی هستند که به طور تصادفی از آیفون شما حذف می شوند. خبر خوب این است که آنها نیز یکی از ساده ترین انواع داده ها برای بازیابی هستند. حداقل آنها، اگر شما از راه خود خارج نشوید، برای حذف آنها در وهله اول.

اگر شما در مورد آنها فراموش کرده اید، وضعیت بسیار سخت تر می شود. شما هنوز هم گزینه های هنوز وجود دارد، بنابراین اگر شما تعجب می کنید که چگونه برای بازیابی عکس های حذف شده از آی فون خود را، شما به جای حق آمده است.

اطمینان حاصل کنید که عکس های شما واقعا پاک شده اند

با معرفی iOS 8 در سال ۲۰۱۴، اپل یک ویژگی کلیدی برای جلوگیری از تصادف حذف عکسها را فراهم کرد: پوشه به تازگی حذف شده است. این حذف غیرممکن است و مانند سطل زباله بر روی مک عمل میکند. هنگامی که یک عکس را حذف می کنید، آن را در پوشه به تازگی حذف شده برای ۳۰ روز نشسته، پس از آن به طور دائم حذف شده است.

این بدان معنی است که حتی اگر می خواهید عکس های حذف شده از یک آی فون قدیمی را به سختی استفاده کنید، این اولین وظیفه ای است که باید بررسی کنید. برای بازگرداندن عکس از اینجا، فقط آن را ضربه بزنید، سپس در قسمت بازشو در پایین صفحه ضربه بزنید. شما همچنین می توانید عکس های متعدد را با انتخاب بیش از یک قبل از ضربه زدن به بازیابی بازیابی کنید.

بعد از ۳۰ روز، عکس ها به طور دائمی حذف می شوند. شما همچنین می توانید آنها را برای انتخاب خوب انتخاب کنید و سپس روی حذف به جای بازیابی ضربه بزنید. مراقب باشید هر چند، شما نمی توانید این عمل را معکوس کنید.

هنگامی که آنها از اینجا رفته اند، بازیابی عکس های شما بسیار مشکل تر است. اگر به دنبال چگونگی بازیابی عکس های دائمی حذف شده از یک آیفون هستید، در ادامه بخوانید.

بازیابی عکس های پاک شده در آیفون از طریق بکاپ

حتی اگر عکس های شما برای همیشه از نظر برنامه Photos ساخته شده باشد، ممکن است هنوز بتوانید آنها را بازگردانید. دو راه ساخته شده برای پشتیبان گیری از آی فون خود وجود دارد. هر دو عکس های شما را پشتیبانی می کنند. این که آیا شما از یک یا هر دو استفاده می کنید یا نه از شما به نفع شماست، اما حداقل یکی معمولا به طور پیش فرض فعال است.

بازیابی از iCloud

با فرض اینکه iCloud Backup روشن شده باشد، میتوانید عکسهای حذف شده را با استفاده از iCloud بازیابی کنید. متاسفانه این فرآیند ساده ترین نیست. این شامل پاک کردن تمام داده ها در دستگاه iOS شما، و سپس بازگرداندن از پشتیبان. این فوق العاده ساده نیست، اما گاهی اوقات این تنها گزینه شماست.

قبل از انجام این کار، می خواهید مطمئن شوید که پشتیبان وجود دارد. متاسفانه، شما نمی توانید هر نسخه پشتیبان تهیه کنید که گوشی شما ساخته است؛ تنها زمانی نشان می دهد که گوشی شما به تازگی پشتیبان گیری شده است. با این وجود هنوز هم بهتر از هیچ چیز نیست.

برای مشاهده زمانی که آخرین نسخه پشتیبان از تلفن شما بود، تنظیمات را باز کنید و برای نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. هنگامی که در این منو، پایین بروید تا iCloud Backup را مشاهده کنید و روی آن ضربه بزنید. فرض کنید که نوار لغزنده فعال باشد، خواهید دید زمانی که آخرین گوشی شما در زیر دکمه Back Up Now پشتیبان گیری شده است.

در صورت اطمینان، به مسیر Settings > General > Reset رفته و گوشی را ریست کنید. بعد از اتمام، قادر به ری‌استور کردن فایل بکاپ خواهید بود.

بازیابی از iTunes

نه به عنوان بسیاری از مردم از iTunes برای همگام سازی آی فون خود را به عنوان آنها استفاده می شود. با این وجود، این در واقع یک راه بسیار ساده برای بازیابی عکسهای حذف شده از iPhone است.

آیفون خود را به کامپیوتر خود وصل کنید. iTunes باید به صورت خودکار راه اندازی شود، اما اگر این کار را نکنند، آن را به صورت دستی راه اندازی کنید. پس از باز شدن برنامه، شما باید در نهایت گوشی خود را در منوی سمت چپ ببینید.

بازیابی از iTunes

هنگامی که گوشی خود را در iTunes مشاهده می کنید، روی summary در بخش تنظیمات کلیک کنید. در قسمت اصلی برنامه، چند گزینه جدید خواهید دید. در بخش پشتیبان گیری، Restore Backup را انتخاب کنید.

عکس های حذف شده را با نرم افزار های شخص ثالث بازیابی کنید

بسیاری از برنامه هایی که وظیفه بازیابی عکس های حذف شده از مدل های آیفون را دارند، رایگان هستند یا حداقل به نظر می رسند. با بسیاری از اینها، قابلیت های رایگان بسیار کم است که عملا وجود ندارد.

شما می توانید برای باز کردن قابلیت های بیشتر، اما در حالی که این برنامه ها ارائه می دهد ویژگی های بیشتر پس از پرداخت شما، این ویژگی ممکن است به شما کمک کند. این برنامهها نمیتوانند تضمین کنند که در واقع به شما کمک میکند هر چیزی را بازگردانید. با این وجود شما آنها را با صدای بلند در اینترنت اعلام نخواهید کرد.

پس فقط می‌توان از طریق انتخاب بهترین نرم افزارها، شانس بازیابی تصاویر حذف شده از آیفون را بالا برد، چرا که در هر صورت هیچ تضمینی وجود ندارد. خوشبختانه برخی برنامه‌ها، تضمین بازگشت پول در صورت عدم توانایی برای بازیابی عکس های پاک شده را به کاربر می‌دهند. به عنوان نمونه می‌توان به PhoneRescue by iMobie اشاره کرد. این اپلیکیشن، بر اساس بازخوردهای کاربران، اغلب مفید بوده است. متاسفانه برای استفاده از آن، باید ۵۰ دلار پرداخت کنید. البته با توجه به تضمین بازگشت هزینه، این پرداخت دیگر یک ریسک نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی

بررسی آیفون ۱۱ پرو مکس(iPhone 11 Pro Max)

 بزرگتر و بهتر است - اما آیا به اندازه کافی ارائه می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics