شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / بررسی گجتی نو / نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس
نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس
نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس

نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس

نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس
تصویر برگرفته از سایت سونی

From Digital to DualSense – The history and evolution of the PlayStation controller ahead of PS5

در این مقاله به چگونگی تغییر کنترلر پلی استیشن بین اولین نسخه خود در سال ۱۹۹۴ و کنترلر جدید DualSense PS5 می پردازیم

کنترلر PlayStation یکی از نمادین ترین طراحی ها در صنعت بازی های ویدیویی است. از ابتدای معرفی قبلی خود در سال ۱۹۹۴ ، تکرارهای باورنکردنی کنترلر DualShock ، تا آینده پلی استیشن با کنترل PS5 DualSense ، این گیم پد میلیون ها بازیکن را به برخی از بهترین تجربه های بازی متصل کرده است که صنعت برای بیش از دو مورد ارائه می دهد. دهه ها سونی تقریباً به طور مداوم با فرمول برنده گیر کرده است ، تقریباً در هر تکرار که نشانگر شکل جداگانه فرمان و دکمه های چهره نمادین است. با این حال ، تمایل به ارائه یک کنترلر که بازیکنان را به روش های جدید و ابتکاری به بازی های مجازی می کشاند ، این اطمینان را به وجود آورده است که کنترلر از جهات جالب بین نسل های کنسول تکامل یافته است. به همین دلیل ما تاریخچه کنترلر پلی استیشن را ردیابی کرده ایم ، از نسخه اصلی در کنار PlayStation گرفته تا DualSense PS5 Controller.

PlayStation Digital Controller (PS1, 1994)

کنترلر دیجیتال پلی استیشن (PS1 ، ۱۹۹۴)

PlayStation Digital Controller (PS1, 1994)
PlayStation Digital Controller (PS1, 1994)

این یکی از نمادترین کنترلرهایی است که تاکنون به تولید متعهد شده است. کنترلر ‘Digital’ همانطور که در آن زمان شناخته شده بود ، گیم پلی پد سونی بود که در سال ۱۹۹۴ نام تجاری پلی استیشن را به بازار عرضه کرد. در کنار پلی استیشن منتشر شد ، شما هنوز هم می توانید مدعو های طراحی اصلی Teiyu Goto سونی کامپیوتر سرگرمی را در این پد مشاهده کنید. امروز وجود دارد این گیم پد با شکل و شکل مشخص و دکمه های مثلثی ، دایره ای ، صلیبی و مربعی خود ، بازتابی از برند پلی استیشن به اندازه Kratos یا Nathan Drake است. البته ، d-pad و اتکای آن به چهار دکمه صورت اصلی نشانگر دوره و مشابه آن در کنترل با SNES است (جای تعجب نیست با توجه به اینکه PlayStation زندگی را به عنوان نمونه اولیه SNES CD-ROM توسعه داده است) ، و آن را مطمئناً آزمون زمان ایستاده است. کنترلر دیجیتال از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ اجرا شد و تنها تغییرات جزئی در این مسیر انجام شد ، اگرچه به پایان چرخه عمر کنسول متوقف شد تا راهی برای اولین بار تکرار بزرگ در طراحی آن شود.

PlayStation Dual Analog Controller (PS1, 1997)

دسته بازی دوال شوک آنالوگ پلی استیشن سونی (سال ۱۹۹۷)

PlayStation Dual Analog Controller (PS1, 1997)
PlayStation Dual Analog Controller (PS1, 1997)

با افزایش دامنه کتابخانه بازی های پلی استیشن ، به همین ترتیب جاه طلبان مهندسان سونی نیز افزایش یافت. در اوایل سال ۱۹۹۷ ، کنترلر Dual Analog آزمایشی از انواع – اولین کنترلر آنالوگ دستی دستی برای PlayStation – بود که به محض تلاش سونی در تلاش برای معرفی راه های جدید برای بازی ، وارد بازار شد. افزودن دو چوب آنالوگ به پد به منظور آزادی بیشتر بازیکنان نسبت به حرکت ، دوربین و کنترل در حالی که توسعه دهندگان شروع به کاوش قلمروهای طراحی بازی سه بعدی کردند ، طراحی شده است. دکمه “آنالوگ” در زیر دکمه های شروع و انتخاب می تواند عملکرد “کنترل پرواز” کنترلر را روشن یا خاموش کند ، اگر یک بازی از ورودی ورودی بهبود یافته ارائه شده پشتیبانی کند. شکل بزرگتر و دکمه های شانه بلند آن می تواند فاکتورهای برگشتی باشد ، و طولی نکشید که بازی های خارج از MechWarrior 2 و Colony Wars – دو بازی در میان چند انتخابی که از کنترل انگشت شست در هنگام پرتاب پشتیبانی می کردند – از راه اندازی جدید پشتیبانی می کنند. البته عمر کنترلر دوگانه آنالوگ کوتاه بود و هنوز تحول دیگری در افق نزدیک ظاهر شد.

DualShock (PS1, 1997)

دابل شوک DualShock (PS1, 1997)

PlayStation Dual Analog Controller (PS1, 1997)
دابل شوک DualShock (PS1, 1997)

از نظر فنی ، DualShock اولین کنترل کننده سونی نبود که پشتیبانی گسترده ای را به پلی استیشن ارائه داد. نوع دیگری از سلف DualShock ، Dual Analog Controller ، که منحصر به مناطق ژاپنی بود ، در واقع با پشتیبانی از لرزش مجهز شده بود ، اگرچه غیرقابل اعتماد بودن بدنام و عدم توانایی آن از Computer Computer Sony برای ارسال یک همتای مقرون به صرفه در جهان به معنای کوتاه بودن آن بود. تاریخ. را وارد کنید ، کنترلر DualShock در انتهای دم ۱۹۹۷٫ دوقلوها با راهنمایی لاستیک راحت تر ، موتورهای رامبل دوگانه (از این رو نام) برای ارائه بازخورد حیرت انگیز حیرت انگیز ، و یک طراحی کلی تنگ تر تضمین می کند که DualShock یک جانبی جانبی اختیاری نیست – این یک تجهیزات لازم برای بازی بود. Ape Escape و Metal Gear Solid دو از صاحبان اولیه این فناوری جدید بودند و زمینه را برای تغییر شیوه نزدیک شدن استودیوها به طراحی بازی و پشتیبانی رامبل فراهم کردند.

DualShock 2 (PS2, 2000)

دابل شوک ۲ DualShock 2 (PS2, 2000)

دابل شوک 2 DualShock 2 (PS2, 2000)
دابل شوک ۲ DualShock 2 (PS2, 2000)

پلی استیشن ۲ پرفروش ترین کنسول بازی های ویدئویی در همه زمان ها است ، بنابراین یک فرصت بسیار خوب وجود دارد که شما با DualShock 2 آشنا شوید. این کنترلر در سال ۲۰۰۰ با سیستم جدید بسته بندی شد و بلافاصله بازی را برای کل تعریف کرد. نسل بازیکنان اگرچه در اصل با DualShock اصلی یکسان است ، هرچند کمی سبک تر ، اما آن را با یک جت مشکی رنگ جت (تنظیم استاندارد برای سونی حرکت به جلو) ارائه داد. اوه ، و DualShock 2 همچنین دارای میله های آنالوگ با دامنه حرکتی بهتر نسبت به نسخه قبلی خود و همچنین دکمه های صورت و شانه حساس به فشار هستند تا امکان ورود ورودی های ظریف تر را فراهم کنند. این بدان معناست که توسعه دهندگان قادر بودند بازیکنان را به روش های خود که قبلاً تجربه نکرده اند ، وارد بازی های خود کنند – اعمال فشار بیشتر بر روی دکمه های مختلف صورت و شانه برای رسیدن به نتایج متفاوت ، از همه مهمتر ، همچنان یکی از اصلی ترین بخش های بازی محسوب می شود.

The Boomerang (PS3, N/A)

The Boomerang (PS3, N/A)
The Boomerang (PS3, N/A)

صادقانه بگویم ، من هنوز هم لحظه ای را به یاد می آورم که سونی Boomerang را در E3 2005 بیرون بیاندازد. این شرکت در فروش مزایای PlayStation 3 – این دستگاه سرگرمی همه جانبه و بسیار جاه طلب است که بر جنگ برای ورودی یک تسلط دارد. در حالی که ما باید به مشخصات فوق العاده سیستم توجه داشتیم ، اندازه و قیمت فوق العاده آن ، مقدار واقعی پورت های اتصال ارائه شده ، سازگاری به عقب آن با بازی های PS2 و اضافه شدن یک پخش کننده Blu-Ray ، آن را بومرنگ ( همانطور که توسط جوامع جمع آوری شده روی تابلوهای پیام آنلاین نوشته شده عاطفی لقب گرفته بود) که این نمایش را دزدید. و نه ، من شرط می بندم ، به روشی که سونی امیدوار بوده است. این کنترلر قرار بود بازتابی از رویکرد جدید پلی استیشن برای کنسول و طراحی بازی باشد. این کنترلر برای کشف کامل مفهوم سیستم سرگرمی طراحی شده است ، حتی یک دکمه اختصاصی نیز در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا بتوانند به راحتی از صفحه برنامه ها برگردند و به صفحه اصلی برگردند. همچنین بی سیم بود ، برای اولین بار برای یک کنترلر PlayStation برای شخص اول. این یک محیط پیرامون فکر با زیبایی شناسی بصری بود که به طور گسترده مورد تمسخر قرار گرفت. به نظر می رسید که این پیام رسان پیام PS3 سونی را منحرف کرده و هیچگاه این شرکت را به بازار عرضه نکرده است.

Sixaxis Controller (PS3, 2006)

دسته بازی سونی پلی استیشن Sixaxis Controller (PS3, 2006)

دسته بازی سونی پلی استیشن Sixaxis Controller (PS3, 2006)
دسته بازی سونی پلی استیشن Sixaxis Controller (PS3, 2006)

اکنون یادآوری آن دشوار است ، اما پلی استیشن ۳ در واقع با یک کنترلر راه اندازی شد که از پشتیبانی رامبل برخوردار نبود. سونی به دنبال نقاشی بومرنگ دوباره به تابلوی نقاشی برگشت و با آنچه قرار بود جانشین DualShock 2. شود ، به پشت تابلوی نقاشی برگرداند. مطمئناً این بخش به نظر می رسید ، اما آن را در جایی که حساب می کند ، نداشت. سونی در جریان PS3 وارد پرونده نقض حق ثبت اختراع شد که مانع از راه اندازی این شرکت با کنترلر پشتیبانی از رامبل شد. عدم لرزش با توجه به استقبال زیاد مخاطب روبرو نشد ، اگرچه طراحی سبک Sixaxis ، قابلیت کنترل حرکت و معرفی آن از اتصال بی سیم بلوتوث به کنسول های پلی استیشن به نوعی برای رفع نارضایتی بود. در مورد تأمل ، واقعاً فقط پذیرندگان اولیه بودند که درد کنترل کننده رامش را احساس می کردند ، زیرا سونی پس از گذشت یک سال از این مسئله ، چاره ای برای رفع مشکل موجود نداشت.

DualShock 3 (PS3, 2007)

دسته بازی سونی پلی استیشن Sixaxis Controller (PS3, 2006)
دسته بازی سونی پلی استیشن DualShock 3 (PS3, 2007)

اینجاست ، دستگاهی که PS3 باید با آن راه اندازی کرده بود. سونی در سال ۲۰۰۷ برند DualShock را به چرخش بازگرداند و موتورهای رامبل خود را به همراه داشت. DualShock 3 وزنه ، پانچیر و تکرار هوشمند در طراحی نمادین ، همان چیزی بود که سیستم به آن نیاز داشت. طولی نکشید که توسعه دهندگان چقدر لرزش مهم را به نمایش گذاشتند ، در حالی که Hideo Kojima جزو اولین کسانی بود که با اجرای آن در Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots از ابتکاری استفاده کرده است. DualShock 3 راهی اصلی برای بازی در کل چرخه عمر PS3 شد ، با این که Sixaxis به طور کامل در سال ۲۰۰۸ قطع شد. DualShock 3 بهترین ها را در هر دو جهان ، بسته بندی رامبل ، پشتیبانی از کنترل حرکت ، اتصال بلوتوث و برخی از کیفیت های جزئی جزئی ترکیب کرد. تغییرات در طراحی هسته.

DualShock 4 (PS4, 2013)

دسته بازی سونی پلی استیشن DualShock 4 (PS4, 2013)

 دسته بازی سونی پلی استیشن  DualShock 4 (PS4, 2013)
دسته بازی سونی پلی استیشن DualShock 4 (PS4, 2013)

آن نسخه بزرگ سونی از اولین روزهای PS3 به دنبال این بود که کنترلر پلی استیشن را انجام دهد؟ سرانجام این شانس خود را به نسل بعد با پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ بدست آورد. DualShock 4 یک نسخه اصلی و جدید در طراحی DualShock است. از نظر چشم براق و آسان است و یکی از برجسته ترین تکرارها در تقریباً دو دهه پس از انتشار کنترلر دیجیتال در کنار پلی استیشن اصلی است. در حالی که DualShock 4 شکل نمادین و متمایز از پیشینیان خود را حفظ کرده ، این علاوه بر تاچ پد و نوار نور است که واقعاً این پد را از هم جدا کرده است. سونی توانست این کنترلر را با بهترین ویژگی های موجود – مانند رامبل ، کنترل حرکت ، پشتیبانی بی سیم – در کنار فناوری جدید و بدون افزایش شدید وزن ، بسته بندی کند. معرفی یک دکمه اشتراکی اختصاصی – به ما امکان می دهد تصاویر و ویدیوهایی را بدون زحمت ضبط کنیم – شیوه ارتباط برقرار کردن با ما را تغییر داد و ویژگی های برجسته بازی ما را به صورت اجتماعی تغییر داد ، در حالی که دکمه گزینه ها توانست عملکردهای دکمه های شروع و شروع را به صورت مجزا انتخاب کند. ورودی در دکمه های شانه اصلاحاتی صورت گرفته است که باعث می شود بیشتر از گذشته احساس تحریک کنید ، در حالی که عملکرد بهتر دکمه مرکزی PS تضمین می کند که PS4 احساس می کند هنوز در مرکز تجربه سرگرمی منزل شما قرار دارد. DualShock 4 هنوز هم یکی از چشمگیرترین و راحت ترین کنترلرهای سونی تا به امروز است.

DualSense (PS5, 2020)

دسته بازی دوال سنس سونی DualSense (PS5, 2020)

معرفی دسته بازی جدید سونی
معرفی دسته بازی جدید سونی

با توجه به اینکه سونی به نسل بعدی نگاه می کند ، ممکن است مهمترین تغییر در کنترلر پلی استیشن از زمان معرفی بد بومرنگ باشد. کنترل کننده PS5 – DualSense – دارای مداحاتی از طراحی DualShock است ، اما از ویژگی های آن دارای شاسی بلند تر و محرک های گسترده تر است. این نه تنها برای اطمینان از اینکه طیف وسیع تری از دستها می توانند با کنترل کننده PS5 در دست خود احساس راحتی کنند ، بلکه به عنوان یک روش بسته بندی برخی از فن آوری های جدید و جدید در طراحی نیز قرار دارند. DualSense دارای ویژگی قابل توجهی ارتقاء قابل توجهی از پشتیبانی قدیمی ، با کنترل کننده بازخورد Haptic و محرک های Adaptive است که لرزش جهت را مستقیماً به نوک انگشتان شما ارائه می دهد. در حالی که بسیاری از طراحی ها به همین شکل باقی مانده است ، عملکرد نوار نور به سمت لمس کردن صفحه لمسی برگشتی تغییر یافته است ، و کنترلر PS5 نیز دارای یک میکروفون داخلی است تا بتوانید در صورت نداشتن کنترل سیمی یا بی سیم ، با دوستان صحبت کنید. به دست. مهمتر از همه اینها ، DualSense همچنین سونی را ترک می کند که از سال ۲۰۰۰ تنظیمات رنگ مشکی را که به عنوان استاندارد در وسایل جانبی کنترل خود اتخاذ کرده است ، ترک کند ، در عوض تصمیم به زیبایی شناسی رنگی دوتایی قطبی کند. در حالی که ما هنوز جزئیات عملکردی آن را دریافت نکردیم ، سونی دکمه Share را نیز با دکمه جدید ایجاد ایجاد کرده است – ذهن فقط می تواند تصور کند که سونی در آن جبهه برای ما ذخیره کرده است!

ما هنوز باید کنترل کننده DualSense PS5 را برای خودمان امتحان کنیم ، اما هر آنچه که تاکنون در مورد آن دیده ایم و شنیده ایم نشانگر این است که سونی در اینجا برنده دیگری است.

منبع : https://plink.ir/xh2cw

مطلب پیشنهادی

معرفی دسته بازی جدید سونی

معرفی دسته بازی جدید بی سیم سونی برای PlayStation 5

معرفی دسته بازی جدید سونی پلی استیشن اولین تصاویر از DualSense را مشاهده کنید ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics