دوشنبه , اردیبهشت ۲۴ ۱۴۰۳
خانه / بررسی گجتی نو / راز موفقیت های اخیر پلی استیشن

راز موفقیت های اخیر پلی استیشن

خواننده به آنچه که سونی تا کنون درباره برنامه های PlayStation 5 خود گفته است، به نظر می رسد که چرا فکر می کند بهترین آنها برای برنده شدن در نسل بعدی است.

با سونی همه چیز را تایید می کنند که PlayStation 5 برای کریسمس ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، اما نسل بعدی در حال حاضر در جریان کامل است. هنگامی که مایکروسافت در ماه ژوئن از مرحله باز شدن خود در E3 استفاده می کند، سقوط خواهد کرد. ایکس باکس نسل جدیدی به نام Nintendo در حال پیشرفت است و رقابت بسیار بیشتری نسبت به Google، Apple و شاید دیگر رقبا وجود دارد. اما شخصا من فکر می کنم که سونی هنوز از علاقه مندی های آسان برای برنده شدن نسل بعدی است.

من این را نمی فهمم، اما به سادگی سونی این کار را برای مدت طولانی انجام داده است. آنها فرمول پیدا کرده اند و شرکت های دیگری که آمریکایی هستند، نمی توانند یا نمی خواهند آن را دنبال کنند. حالا بلافاصله نینتندو را برای بقیه این ویژگی ها نادیده می گیرم زیرا آنها نینتندو هستند. آنها اهمیتی نمی دهند که هر کس دیگری چه کاری انجام دهد و فقط کاری که فکر می کنید برای خود بهترین باشد. گاهی اوقات این کار می کند، گاهی اوقات آن را نمی کند، و بهترین شانس به آنها من می گویم.

اما سونی روش بسیار سادهتری دارد: آنها یک کنسول قدرتمند میسازند، آنها دارای منحصر به فردی با کیفیت خوب (یا حداقل به نظر میرسد) هستند و نفوذ خود را تأمین می کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام اشخاص ثالث بر روی آن قرار دارند.

بر خلاف نینتندو، مایکروسافت اساسا فقط سعی کرد این رویکرد را کپی کند – این یک انتقاد نیست. بزرگترین موفقیت آنها با ایکس باکس ۳۶۰ بود و این تنها چیزی بود که پلیاستیشن ۳ باید داشته باشد اما بهتر بود. اگر چه برای OG Xbox و Xbox 360 نیز مزایایی داشتند که بسیار بهتر از سونی بودند. به نظر من، Xbox Live هنوز سرویس برتر است، اما تفاوت در حال حاضر بسیار جزئی است.

این یک مشکل برای مایکروسافت است، زیرا یکی از نقاط فروش منحصر به فرد خود را از دست می دهد، درست همانطور که PlayStation 4 سازگاری عقب مانده دیگر در نسل بعدی را از بین می برد. مشکلات Xbox One واضح است که آنها در تمام سه دسته شکست خورد: آنها قدرتمند ترین کنسول را نداشتند (در ابتدا)، آنها دارای یک گروه اول شخص بسیار ضعیف بودند و آنها به وضوح به عنوان دومین بهترین های اکثر اشخاص ثالث

من مطمئن هستم مایکروسافت اشتباه را با قدرت مجددا انجام نمی دهد، هرچند من فکر می کنم که حداقل از سه معیار مهم است. آنها همچنین به وضوح تلاش می کنند تا مشکل حزب اول را اصلاح کنند، گرچه همانطور که در روزهای گذشته دیده ایم تنها یک بازی بد برای شروع اعتماد به نفس و بسیاری دیگر برای ساختن آن انجام می شود. اگرچه سؤال شخص ثالث فقط موردی از شرکتهای دیگر است که به دنبال رهبر بازار هستند – آنها اهمیتی نمی دهند که چه کسی است و آنها وفاداری ندارند.

هرچند سونی مزایای دیگری دارد؛ زیرا ارتباطات بسیار خوبی با شرکت های ژاپنی دارد – بخشی به دلیل اینکه ایکس باکس در ژاپن هرگز به فروش نرسیده است. و این کشور با داشتن یک رونق تازه این نسل است که یک مشکل بزرگ است که مایکروسافت هر ساله در صنعت بازی ها به حل و فصل نزدیک شده است. اگر چه گوگل در این زمینه حتی بدتر از آن خواهد بود؛ زیرا آنها از هیچ چیز با روابط خود با شرکت های ژاپنی شروع نمی شوند و من متاسفم که آیا آنها متوجه موضوع مهم آن هستند.

نتیجه این همه این است که سونی از همان ابتدا و حتی زمانی که با PlayStation 3 آشنا بود، این کار را انجام داده است، اما همچنان در تلاش برای ضرب و شتم ایکس باکس ۳۶۰ در فروش جهانیان است. این فقط بیش از حد در حال حاضر مستحکم است، که به سونی نیاز به یک اندازه بزرگ برای هر کس دیگری به طور جدی به آنها چالش.

تفاوت این است که اگر برخی از جنبه های مهم تغییر بازی به بازی اضافه شده است، شما به خوبی خواهید گفت که جریان است. و بله، این امر به ناچار تغییر خواهد کرد. اما سونی پلی استیشن را در حال اجرا برای سالهاست و تخصص زیادی در این مفهوم دارد، بنابراین لزوما پشت مایکروسافت و گوگل از لحاظ جریان در همه چیز نیست – از لحاظ تجربه عملی است که پیش از این از آنها پیشی گرفته است.

مانند بسیاری از ژن ها، سعی خواهم کرد تمام کنسول ها را در نهایت خریدم، بنابراین سعی نکنم برای سونی در اینجا بمانم، اما من فکر می کنم که فرمول موفقیت آنها در حال حاضر مورد آزمایش و آزمایش قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی

نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس

نسل جدید دسته بازی سونی از نسل دیجیتال تا دوال سنس

تصویر برگرفته از سایت سونی From Digital to DualSense – The history and evolution of …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics